субота, 8 листопада 2014 р.

Анкети для батьків

Анкета-міні-тест «Батьки і діти»
Мета: з’ясувати стосунки батьків зі своїми дітьми
1.Чи знаєте ви здібності своєї дитини?
 Ні – 0     
 Намагаюся взнати  - 3           
 Так -  5
2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?
 У дитини проблем не буває – 0        
 Навряд чи – 3        
 Думаю, що так -  5
3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?
 Нічого – 0         
Подібний до мого – 3                
Знаю і зважаю на нього - 5
4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?
 Не маю часу  - 0       
Думаю, що так -  3          
Вважаю, що це дуже важливо -  5
5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?
  Це марнування часу – 0             
Не знаю – 3               
Здається, так  - 5
6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?
  Цього не може бути  - 0              
Не знаю  - 3                
Можливо  - 5
7. Приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?
 Так  - 0
 Не замислююся над цим  - 3
 Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи  - 5
8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?
 Люблю відпочивати на самоті  - 0
 Не знаю  - 3
 Обов’язково, якщо це було б можливо -  5
9. Якщо викладач майстер виробничого навчання нарікатиме на вашу дитину, ви відразу розлютитесь?
 Так  - 0
 Дивлячись за що -  3
 Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей  - 5
10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша, іншого дорослого)?
 Гадаю, що ні - 0
 Безперечно  - 3
 Гадаю, що моя думка має для неї вагу - 5

Інтерпретація результатів:

0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.

21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.

36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

Анкета «Родинне виховання»
Мета: ознайомитися з основами родинного виховання.
1. З яких джерел ви здобуваєте педагогічні знання?
  - інтернет,
  - телепередачі,
  - з життєвого досвіду,
  - читаю спеціальну педагогічну літературу,
  - раджуся з вихователями, психологами,
  - виховую без спеціальних знань.
2. Чи допомагає вам те, що ви знаєте у вихованні своєї дитини?
  - так,
  - ні.
3. Якщо ні, то чому?
  - знання занадто загальні,
  - надаються в надто важкій формі,
  - не стосуються конкретно моєї дитини,
  - брак педагогічних знань,
  - не існує взаємин у сім»ї.
4. Чи завжди члени родини одностайні в своїх вимогах до дитини?
  - завжди,
  - іноді,
  - немає згоди.
5. З якими труднощами стикаєтесь у вихованні вашої дитини?
  - вона не слухається,
  - не підтримують інші члени родини,
  - брак педагогічних знань,
  - дитина росте нервова, непосидюча, неуважна,
  - труднощів немає.
6. Які риси вашої дитини дарують вам радість?
7. Що засмучує?
8. Яка реакція вашої дитини на заборону?
  - не погоджується,
  - ставить ультиматум,
  - виконує вимоги.
9. Яке із занять дома ваша дитина любить найбільше?
  - допомагати по господарству,
  - "сидіти" в мережі Інтернет,
  - проводити час з однолітками,
  - слухати музику, читати книжки,
  - дивитись телевізор,
  - не любить нічим займатись.
10.     Які заходи вважаєте необхідними для поліпшення виховання в родині?
11.     Хто з батьків заповнює анкету?
12.     Хто з членів родини головним чином займається вихованням сина чи доньки?
1313. Ваші пропозиції, поради, зауваження щодо питань виховання в Колківському ВПУ.


Анкета для батьків «Торгівля людьми»
Мета: виявити знання батьків про явище торгівлі людьми
1. Що таке торгівля людьми?
2.Чи актуальною для України є проблема торгівлі людьми?
3. Які, на Вашу думку, причини торгівлі людьми?
4. Як людина може потрапити в руки торгівців людьми ?
5. Оцініть за 10-бальною шкалою, чи є ризик потрапляння в руки торговців людьми (обведіть кружечком вибраний бал):

Вас особисто
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ваших дітей
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
друзів чи знайомих
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

6. Що особисто Ви можете зробити для попередження випадків торгівлі людьми?


Анкета  для батьків «Чи вдалі з Вас батьки»
Мета: провести самоаналіз батьків щодо методів та засобів виховання.
1. З яких джерел ви здобуваєте педагогічні знання?
  - інтернет,
  - телепередачі,
  - з життєвого досвіду,
  - читаю спеціальну педагогічну літературу,
  - раджуся з вихователями, психологами,
  - виховую без спеціальних знань.
2. Чи слідкуєте ви за статтями в журналах, програмами по радіо і телебаченню на  теми виховання? Чи читаєте ви час від часу книжки такої тематики?
3. Чи вважаєте ви провину вашої дитини результатом упущення вами, якихось моментів у вашому вихованні?
4. Чи однодумці ви з чоловіком у вихованні дітей?
5. Чи приймаєте ви допомогу вашої дитини у будь-якій справі, навіть, якщо справа від цього не виграє?
6. Чи ви забороняєте й наказуєте дитині тільки тоді, коли це цілком виправдано й необхідно?
7. Чи вважаєте ви послідовність одним із основних педагогічних принципів?               
8. Чи вважаєте ви, що середовище й оточення – один із факторів, який суттєво впливає на виховання дитини?
9. Чи вважаєте спорт і фізкультуру фактором гармонійного розвитку дитини?
10. Чи вважаєте, що краще попросити про щось свою дитину, ніж наказувати щось зробити?
11. Якщо вам доводиться сказати дитині « У мене немає вільного часу» або                   « Зачекай, доки я закінчу роботу», вам від цього неприємно?

За кожну позитивну відповідь поставте собі – 2 бали,
за відповідь « іноді»  - 1 бал,
за негативну відповідь – 0 балів.

Менше 6 балів – Справи Ваші кепські, спробуйте негайно розпочати вивчення азів батьківського вміння.

Від 7 до 14 балів –Поняття про батьківські обовязки у вас є, але треба більше уваги та часу приділяти дітям.

Більше 15 балів – Ви справляєтесь із своїми обовязками батьків, але не задовольняйте себе тим, що робите, все що можливо -  в цій області немає меж.


Анкета «Покарання: за і проти»
Мета: визначити відношення батьків до покарань та адекватне оцінювання своїх емоцій.
1. Покарання відбуваються тому що…
2. Мені доводиться карати дитину коли…
3. Які покарання застосовували по відношенню до Вас батьки в дитинстві?
4. Які покарання Ви вважаєте за можливе застосовувати по відношенню до дитини?
5. Які покарання Ви реально застосовуєте по відношенню до своєї дитини?
6. Чи можете Ви в публічному місці вдарити свою дитину?
7. Чи можете Ви в публічному місці підвищити на неї голос?
8. Що дратує Вас в Вашій дитині?
9.  Що дратує Вас в Вашій дружині (чоловікові)?
10. Що дратує Вас в Ваших батьках?
11. Що дратує Вас в собі самому?

Стать батька, що заповнював анкету____________


Анкета «Взаємини в сімї»
Мета: визначити атмосферу в сімї учня, намітити шляхи корегування родинного виховання дитини.
1. Ви оцінюєте стосунки у Вашій сімї як
    - дуже гарні;
    - не дуже гарні;
    - погані;
    - дуже гарні.
2. Ви вважаєте свою сімю дружним сімейним колективом
    - так;
    - не зовсім;
    - ні.
3. Які сімейні традиції сприяють зміцненню вашої сім’ї?
4. Як часто Ваша сімя збирається разом  
    - щоденно;
    - на вихідні;
    - рідко.
5. Чим займається Ваша сімя, коли Ви разом
    - спільно вирішує життєві проблеми;
    - займається сімейно-побутовою працею;
    - працює на присадибній ділянці;
    - разом відпочиває, дивиться телепередачі;
    - обговорює навчання дітей;
    - обмінюється враженнями про пережитий день, про свої успіхи і  
       невдачі;
    - кожен займається своєю справою;
    - інше.
6. Чи бувають у Вашій сімї сварки, конфлікти
     - часто;
     - інколи;
     - рідко
     майже не бувають.
7. Чим зумовлені сварки, конфлікти
    - не розумінням членами сімї один одного;
    - порушенням етики взаємин (грубощі, зрада, неповага, тощо);
    - відмовами брати участь у сімейних справах, турботах;
    - розбіжностями в питаннях виховання дітей;
    - зловживанням алкоголю;
    - іншими обставинами (вказати якими).
8. Способи вирішення конфліктів у Вашій родині
     - примирення;
     - обговорення ситуації і прийняття спільного рішення;
     - припинення конфліктів на деякий час;
     - звернення по допомогу до інших людей;
     - конфлікти практично не вирішуються, мають затяжний характер.
9. Чи бувають Ваші діти свідками або учасниками сімейних конфліктів між дорослими
      - так;
      - ні;
      - інколи.
10. Як діти реагують на сімейні конфлікти
      - переживають, плачуть;
      - підтримують одного з батьків;
      - намагаються помирити;
      - йдуть із доми;
      - замикаються в собі;
      - ставляться байдуже;
      - стають злими, некерованими;
      - намагаються знайти підтримку в інших людей.
11. Що ви плануєте робити для зміцнення сімейно-побутових взаємин і покращення мікроклімату у Вашій сім’ї?

Анкета «Батьківське ставлення»
Мета: вивчення ставлення батьків до батьківських зборів.
1. Що Ви чекаєте від батьківських зборів?
2. Що заважає Вам відвідувати батьківські збори?
3. Чи корисні для Вас батьківські збори?
4. Що найбільше запам’ятовується на батьківських зборах?
5. Яка форма зборів Вас найбільше влаштовує?
6. Які проблеми Ви хотіли б обговорити на зборах?
7. Про що Ви хотіли б розповісти на зборах?
8. Чи мають бути присутніми на зборах учні?
9. Що Вам найбільше не подобається на батьківських зборах?

Анкета «Алкоголь та наркотики»
Мета: виявити знання батьків про наркотики та алкоголь.
1. Що Вам відомо про алкоголізм та наркоманію?
2. Чи вживаєте Ви алкоголь? З якого віку?
3. Як часто Ви це робите?
4. Чи робили Ви спроби вживати наркотики?
5. Якщо так, то яке відчуття охоплювало Вас?
6. Де і коли Ви вперше довідались про наркоманію, алкоголізм?
7. Чи розповідали Вам про небезпеку наркоманії, алкоголізму батьки,
    вчителі?
8. Чи маєте Ви друзів, які вживали наркотики, алкоголь?
9. Якщо так, чи спробували Ви їм допомогти позбутися наркотичної
    залежності?
10. Чи в достатній мірі, на Ваш погляд, проводиться антиалкогольна та
      антинаркоманійна пропаганда в засобах масової інформації, зокрема в  
      місцевих?
11. Ваші пропозиції з цих питань?
12. Ваш вік?
13. Стать?
14. Місце проживання (місто чи село)? 

Анкета «ВІЛ/СНІД»

    Мета: Виявити знання батьків про ВІЛ/СНІД.
    1. Чи відомо Вам що-небудь стосовно ВІЛ/СНІДу
       - так;
       - ні.
    2. Чи вважаєте Ви свої знання про ВІЛ/СНІД достатніми?
       - так;
       - ні;
       - важко відповісти.
    3. Чи є серед Ваших знайомих(потрібне підкреслити):
- ВІЛ інфіковані жінки, 
- ВІЛ інфіковані чоловіки, 
- хворі на  СНІД, 
- хворі на туберкульоз, 
- хворі на гепатит, 
 - хворі на венеричні захворювання   
    4. Чи завжди негативний результат обстеження на ВІЛ говорить про те, що людина не  інфікована?
       - так;
       - ні;
       - важко відповісти.
5. Якими шляхами на Вашу думку може передаватися ВІЛ? (потрібне підкреслити)
- спільне використання   голок та шприців, 
переливання крові, сексуальні контакти, 
- від ВІЛ інфікованої   матері до новонародженої дитини під час годування груддю, 
 - від вагітної   інфікованої жінки до дитини, 
 - рукостискання, поцілунки, 
 - під час розмови, кашлю,   
- укуси комах, 
- спільне користування туалетом, 
- пірсінг, татуаж, 
- спільний посуд,   
 - спільне користування рушником, щіткою, милом, 
- контакт із слиною іншої людини   
6. Як Ви вважаєте на скільки реальна для Вас особисто перспектива ВІЛ інфікування?
        - дуже реальна;
        - можлива;
        - малоймовірна;
        - мені це не загрожує;
        - важко відповісти.
7. Чи доступно Вам особисто пройти тестування на ВІЛ інфекцію?
       - так;
       - ні;
       - важко відповісти.


Анкета «Молодь і протиправна поведінка»

Мета: вивчення  думки з приводу розповсюдженості  негативних явищ та можливих шляхів їх подолання.    
    1. Яка, на Вашу думку, основна причина, що спонукає молодь до скоєння протиправних дій? (поставте відповідний бал 0 – причина не значима, 10 – причина максимально впливає).
Можливі причини
Ранг
вплив алкоголю та наркотиків

низький рівень доходів сім’ї

захист себе і близьких

впевненість у безкарності

солідарність з компанією

задля розваги

необхідність добути гроші

відсутність інформації щодо кримінальних покарань за скоєний злочин

суспільні та політичні процеси в державі

на зло батькам

Інше (допишіть)


2. Як часто, на Вашу думку, неповнолітні на сьогодні вживають: (дайте відповіді за кожним рядком)

Не вживають
Інколи
1-2 рази на тиждень
Щоденно
а) цигарки




б) алкогольні напої (в.т.ч.пиво)




в) наркотики (в т.ч. "легкі")





3. Чи отримують у Вашому навчальному закладі учні ( закладі де навчається Ваша дитина), достатньо інформації про: (визначтеся по кожному пункту)

Достатньо
Не достатньо
Важко відповісти
шкідливість та наслідки вживання алкоголю



шкідливість та наслідки вживання наркотиків



наслідки скоєння злочину та настання кримінальної відповідальності за протиправні дії.




4. Наскільки рівень подання такої інформації відповідає запитам і потребам сучасних дітей?

Відповідає
Частково відповідає
Зовсім не відповідає
Важко відповісти
Про шкідливість та наслідки вживання алкоголю




Про шкідливість та наслідки вживання наркотиків




Про наслідки скоєння злочину та настання кримінальної відповідальності за протиправні дії.





5. Чи скористалися б учні Вашої групи (Ваша дитина) можливістю спробувати наркотики, якщо б це не викликало залежності і про це ніхто б не дізнався?
а) Так.
б) Ні.
в) Важко відповісти

6. Як, на Вашу думку ставиться більшість дітей до: (дайте відповіді за кожним рядком)

Позитивно
Негативно 
Допустимо в окремих випадках
Важко відповісти
а) крадіжок




б) застосування фізичної сили проти іншої особи




в) вживання спиртних напоїв




г) вживання наркотичних та токсичних речовин




д) азартних ігор




е) проституції




є) незаконного придбання та зберігання зброї





7. Чи Часто Ваша дитина переглядає фільми і ТV програми, або грається у комп’ютерні ігри, в яких демонструються військові дії, жорстокість і насильство?
а) часто;
б) інколи;
в) рідко;
г) ніколи;
д) важко відповісти.

8. Чи були випадки, коли після перегляду певної передачі, художнього фільму (або гри у комп’ютерну гру) з елементами жорстокості, насильства, Ваша дитина вчиняла агресивні та необдумані дії по відношенню до інших людей?
а) Так.
б) Ні.
в) Важко відповісти

9. Які за жанром фільми і програми переглядає частіше за все Ваша дитина?

часто
інколи
рідко
ніколи
Важко відповісти
комедії





бойовики





жахи





вестерни





еротику





фантастику





пізнавальні






10. Як часто в групі де навчається Ваша дитина виникають конфлікти між:

Так, часто
Інколи
Майже ні, рідко
Ні, ніколи
Важко відповісти
Учнями - учнями





Учнями - педагогами





Педагогами-батьками






11. Хто на Вашу думку найчастіше приймає на себе роль посередника у вирішенні "шкільних" конфліктів (оберіть три відповіді)?
а) директор
б) заступник з виховної роботи
в) психолог
г) соціальний педагог
д) класний керівник
е) батьки
є) самі учні
ж) інша особа (вкажіть хто саме)_______________________________________
12. Чи навчали учнів у закладі де навчається Ваша дитина способам розв’язання конфліктів?
а) Так.
б) Ні.
в) Важко відповісти 
13. Відмітьте, які з наведених нижче способів поведінки відносять до насильства:

так
ні
Важко відповісти
Побиття батьками власної дитини



Постійний глум учнів над однокласником



Крик батьків на дитину



Заборона переглядати телепрограми, грати на комп’ютері



Заборона проводити час на свіжому повітрі



Приниження вчителем гідності учня



Приниження з боку однокласників



Відбирання у інших особистих речей



Утримування дітей батьками в голоді



Перебування у місцях непридатних для дитини (каналізації, горища будинків, підвали та ін)



Примушення дітей до жебракування




14. Чи були Ви хоч раз свідком наведених нижче фактів:
Подія
так
ні
Бійка між дітьми


Побиття дитини (дітей) молодших класів (курсів) учнями старших класів (курсів)


Відбирання особистих речей дітьми у дітей


Примушування дитини до сексуальних дій дорослими чи іншими дітьми


Словесні образи зі сторони вчителів по відношенню до учнів


Вимагання грошей одних учнів у інших



15. Якщо б Вам стало відомо про факт насильства серед учнів (дітей), якими б були Ваші дії (оберіть одну відповідь):
а) негайно сповіщу певні служби (кого саме?)__________________________________
б) з’ясую причину;
в) покараю винуватця самостійно;
г) приховаю інформацію про цей факт.
16. Як на Вашу думку, чи призведуть скоєні нижче вчинки до настання кримінальної відповідальності:

так
ні
важко відповісти
Крадіжка велосипеда (вартістю 500грн.)



Крадіжка мобільного телефону (вартістю 900 грн.)



Побиття неповнолітнього, що призвело до тілесних ушкоджень середньої тяжкості



Зґвалтування неповнолітніми особами у складі групи повнолітньої жінки



Глум та непристойні жарти над перехожими



Зберігання наркотичних речовин (5 грамів коноплі)



Виготовлення наркотичних речовин для власних цілей




17. Визначте, які з наведених дій, на Ваш погляд, призведуть до зниження кількості правопорушень і злочинів, що скоюються  неповнолітніми:

так
ні
важко відповісти
Активізація місцевих громад (сусідів, жителів мікрорайону)



Більш суворе покарання злочинців



Надання інформації про юридичні наслідки скоєння злочинів школярам та студентам



Регулярне відвідування представником міліції навчальних закладів



Ведення просвітницького курсу для молодших школярів "Поведінка і закон"



Посилення відповідальності батьків за виховання дітей



Збільшення кількості в’язниць для неповнолітніх



Посилення відповідальності дорослих, які втягнули неповнолітнього у кримінальну діяльність



Інше (вкажіть)




18. Чи відомі Вам факти насильства по відношенню до дитини у сім’ях Ваших друзів або знайомих?
а) Так.
б) Ні.
19. Хто в першу чергу має стати на захист дитини, котра постраждала від насильства в сім’ї (вкажіть три позиції):
а) педагоги навчального закладу;
б) працівники міліції;
в) працівники служби у справах дітей;
г) представники громадських організацій;
д) представники громади, в якій проживає сім’я;
інші особи (вкажіть хто саме)_______________________________
20. Чи відомі Вам випадки, коли насильство в сім’ї по відношенню до дитини спричинило порушення її здоров’я?
а) Так.
б) Ні.

Анкета «Наскільки добре я знаю свою дитину»
Мета: визначення батьківсько-дитячих відносин в родині
1.     Яка музика подобається моїй дитині?
-         класична
-         рок
-         поп-музика
-         джаз
-         не слухає музику
-         не знаю
2.     Що любить читати моя дитина?
-         наукова література
-         художні твори
-         журнали, газети
-         Інтернет сторінки
-         не читає взагалі
-         не знаю
3.     Що любить робити моя дитина у вільний час?
-         грати за комп’ютером
-         проводити час з родиною
-         проводити час з друзями
-         дивитися телевізор, відео
-         займатися спортом
-         займатися творчістю
-         інше
-         не знаю
4.     Яка улюблена страва моєї дитини?
________________________________________________________
5.     Які улюблені кольори моєї дитини?
________________________________________________________
6.     Які телепередачі любить дивитися моя дитина?
________________________________________________________
7.     Про що мріє моя дитина?
________________________________________________________
8.     Що засмучує мою дитину найбільше?
________________________________________________________
9.     В яких ситуаціях моя дитина почуває себе невпевнено?
________________________________________________________
10.Чи подобаюсь я своїй дитині? Чим?
________________________________________________________


Анкета-аналіз «Які Ви батьки?»
Мета: надати можливість батькам визначити та провести якісний аналіз відносин з дітьми.
Визначте ті фрази, які ви часто використовуєте в спілкуванні з дітьми.
1.     Скільки разів тобі повторювати?
2.     Порадь, будь – ласка, як мені вчинити в даній ситуації?
3.     Не знаю, що б я без тебе робила?
4.     І в кого ти такий(а)  удався(лась)?
5.     Які в тебе чудові друзі!
6.     Ну на кого ти схожа(ий)?
7.     Ти моя опора і помічник(ця)
8.     Ну що в тебе за друзі?!
9.     Про що ти тільки думаєш?
10.                       Який (а) ти в мене розумний(а)?
11.                       А як ти вважаєш, сину (доньку)?
12.                       У всіх діти як діти, а ти?!
13.                       Який ти в мене кмітливий!
  7-8 балів – ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення її особистості.
     9-10 балів – ви непослідовні у взаєминах із дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди з вами відверта. На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
     10-12 балів – вам необхідно бути уважними у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить від випадку більшою мірою, ніж від вас.
     13-14 балів – ви й самі відчуваєте, що чините неправильно. Між вами та дитиною існує недовіра. Поки не пізно, спробуйте приділяти дитині більше уваги, врахувати її запити та інтереси.


Анкета-аналіз «Ви і Ваші діти»
Мета: надати можливість батькам визначити та провести якісний аналіз сприяння своїм дітям розвивати свою індивідуальність.
1.     Чи знаєте ви, чим цікавиться ваша дитина?
2.     Чи уважно ви ставитесь до інтересів вашої дитини?
3.     Чи вірите ви в свою дитину, в те,  що вона досягне успіху?
4.     Чи звертається до вас дитина зі своїми труднощами та невдачами?
5.     Чи спонукаєте ви дитину до розв’язання проблемних завдань та ситуацій?
6.     Чи сварите ви свою дитину за допущені нею помилки?
7.     Чи допомагаєте ви виходити дитині з критичних ситуацій?
8.     Чи надаєте ви дитині можливість самостійно приймати рішення, вибирати?
9.     Чи сварите ви дитину за безлад у кімнаті або на столі, якщо це непов’язане з творчим заняттям, з проявами дитячої допитливості, інтересу?
10.           Чи терпимі ви до дивацтва вашої дитини?

                            Ключ до анкети
 Правильні відповіді:    Так – 1 2 3 4  5  7 8  1           Ні – 6 9
 (За кожну правильну відповідь – 1 бал)
10 – 8 балів – ви знаєте, чим цікавиться ваша дитина, вболіваєте за її                                        розвиток та виховання.
7 – 4,5 балів – ви недостатньо приділяєте уваги дитині, через що можуть виникнути проблеми.

4 і нижче балів – ваша дитина розвивається сама по собі. Негайно змініть своє ставлення до неї.



Немає коментарів:

Дописати коментар