неділя, 30 листопада 2014 р.

Хвороби ХХІ століття.

Заняття з елементами тренінгу


Мета:
освітня: ознайомлювати учасників тренінгу з новим видом душевних хвороб ігроманією, зависанням в Інтернеті;
розвивальна: вчити усвідомлено розрізняти роз­вагу та безглузде прагнення до перебування в ме­режі чи за комп'ютерною грою;
виховна: виховувати духовно-моральні чес­ноти.
Тривалість: 1,5 год.

Хід заходу
Вступне слово. Соціальний педагог оголошує тему та мету завдання, повідомляє про нові види за­лежності: комп'ютерну, Інтернет-залежність та ігроманію. 
Вправа «Побажання на день»
Мета: знайомити учасників між собою; ство­рювати умови для ефективної співпраці. Обладнання: м'яч для гри на воді.
Соціальний педагог. Почнемо нашу роботу з висловлен­ня одне одному побажань на цей день. Воно має бути коротким, одне-два слова. Ви кидаєте м'яч тому, кому хочете щось побажати, і водночас ви­словлюєте це побажання. Той, кому кинули м'яча, кидає його наступному учасникові, висловлюючи побажання на сьогодні. Будемо уважно стежити за тим, щоб м'яч побував у всіх, аби нікого не про­пустити.
Вправа «Правила роботи в групі»
Мета: установлювати довірливу атмосферу та співпрацю між учасниками заняття.
Обладнання: ватман, маркери.
На початку соціальний педагог пропонує кілька правил, піс­ля чого учасники заняття його доповнюють. Пра­вила вписуються маркером на великий аркуш па­перу та вивішуються на видному місці.
Вправа «Очікування»
Мета: визначати сподівання та очікування учасників від заняття.
Обладнання: плакат із зображенням скрині або валізи, стікери, ручки.
Соціальний педагог просить учасників подумати, чого вони очікують від заняття, сформулювати це однією фразою. Далі ці вислови треба записати на стікерах і прикріпити на плакаті із зображенням скрині чи валізи.
Вправа «Виникнення залежності»
Мета: надавати усвідомлення учасниками, що є багато ситуацій, наслідками яких може бути за­гроза для здоров'я, загроза залежності як хімічної, так і емоційної.
(Група об'єднується у дві підгрупи.)
Соціальний педагог. Напишіть перелік можливих шкідливих звичок, які призводять до залежності. Яка пове­дінка, по-вашому, відповідає поняттю «залеж­ність»?
ПАМ'ЯТАЙТЕ
Залежність — це складний, тугий вузол, який руйнує вирішення особистісних про­блем.
Види залежності
Хімічна залежність
Алкоголь;
марихуана;
ЛСД;
кокаїн;
героїн;
транквілізатори;
антидепресанти;
снодійне;
анальгетики;
паління;
чай;
кава;
солодке;
солоне;
шоколад;
насіння;
горіхи;
переїдання.

Емоційна залежність
інтернет-залежність; мастурбація;
надмірна турбота про когось; постійне бажання їсти; голодування; нерозбірливість у їжі; самокатування; працелюбність;
постійні забиті місця, подряпини, рани;
надмірне захоплення спортом;
бажання гризти нігті, відкушувати шматочки
шкіри;
часте бажання почухатися; макіяж, манікюр;
надмірне захоплення оздоровчими системами;
прагнення надохайності;
мастурбація при перегляді порнографії;
одержимість чистотою й порядком у будинку;
періоди закоханості у різних людей, часто без взаємності;
надмірна ощадливість;
романи з «негідниками»;
бажання постійно витрачати гроші;
бажання зателефонувати комусь;
постійне бажання спати;
ігри (настільні, відео, комп'ютерні);
поспіх, постійна зайнятість;
прагнення до ризику, азарт; " бажання, постійно слухати радіо;
прагнення брати речі й гроші без дозволу;
постійно увімкнений телевізор;
брехливість;
схильність до фантазування; схильність до насильства; сексуальні фантазії; читання всього підряд;
одержимість сексом;
бажання їздити з підвищеною швидкістю;
прагнення не зв'язувати себе сімейними узами;
садомазохізм;
пристрасть до телесеріалів;
небезпека, ризик;
часті хвороби;
відкладання всього на потім; періодичне відчуття слабкості; відгородженість від людей; відчуття, що ви нещасні;  * постійні скарги;
відчуття себе жертвою, мучеником; бажання читати увесь час.
Вправа «Позитив і негатив»
Мета: з'ясовувати уявлення учасників про на­слідки від ігроманії та Інтернет-залежності.
(Груті об'єднується в чотири підгрупи.)
 Група 1  пише шкідливі наслідки ігрозалежності.
Група 2 — позитивні наслідки ігрозалежності.
Група з — негативні наслідки Інтернет-залеж­ності.
Група 4 — позитивні наслідки Інтернет-залеж­ності.
Вправа «Як би ви вчинили?»
Мета: на прикладі конкретних ситуацій вчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння в залежність від ігор та Інтернету.
Соціальний педагог об'єднує учасників у дві підгрупи. Кожна підгрупа отримує картки з описом ситуації та від­повідає на запитання до них. Після того як оби­дві групи закінчили обговорення, соціальний педагог підбиває підсумки.
Ситуація 1
Ваш найкращий друг Антон проводить багато часу в залах гральних автоматів. Якщо немає та­кої можливості, грає у дворі з підлітками в азартні ігри, переважно на гроші або речі.
Запитання
т. Що б ви зробили в такій ситуації? Напишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.
2.Чи повинні ви розповісти батькам про залеж­ність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?
3.Чи потрібно відвести Антона до лікаря чи психолога, який би допоміг йому подолатицю за­лежність?
Ситуація 2
Борис о десятій години ранку пропонує Кос­тянтину піти на вулицю погуляти з друзями. Кос­тянтин відмовляється, мотивуючи це тим, що він ще не виспався, бо до четвертої години ранку «за­висав» у Інтернеті.
Запитання
1. Чи повинен Борис розповісти другові про шкоду для здоров'я, якої завдає постійна робота за комп'ютером, не кажучи про «зависання» в Ін­тернеті?
2.Як ви вважаєте, чи налякає Костю інформація про те, що він може втратити друзів?
3.Як треба вчинити друзям Костянтина, щоб він перестав перебувати в Інтернеті вночі? Звичайно, крім способу відімкнення від мережі.
Ситуація з
Олександр закинув навчання, бо почав грати в модні, сучасні комп'ютерні ігри аж до півночі, а буває й до ранку. Мати знає про захоплення сина та нічого йому не каже.
Запитання
1.      Що треба робити в такій ситуації? Поговорити спочатку з Олександром чи з його мамою?
2.      Як ви оцінюєте позицію мами?
3.      Як тепер бути з навчанням у школі, якщо тебе постійно «кличе» комп'ютерна гра з її рівнями успіху?
Вправа «Моє дитинство»
Мета: активізувати приємні спогади; відсто­ронити думки від перебігу дискусії.
Обладнання: м'яка іграшка.
Соціальний педагог пропонує заплющити очі й згадати найщасливіший, найприє'мніший спогад із ди­тинства.
По колу передають м'яку іграшку. Той, хто її отримує, за бажанням, ділиться своїми спогадами з дитинства.
Підбиття підсумків
Соціальний педагог. Повернемося до наших очікувань. Якщо вони здійснилися, то кожен із вас нехай підійде до нашої символічної скрині та «вийме з неї» свій ко­штовний камінець.





Немає коментарів:

Дописати коментар